3نحوه تنظیم لاستیک موتور سیکلت

نحوه تنظیم لاستیک موتورسیکلت

نحوه تنظیم لاستیک موتورسیکلت ،شما می توانید با متعادل کردن لاستیک های خود قبل از بیرون رفتن در جاده از خود و موتورسیکلت خود محافظت کنید. با اضافه کردن وزنه‌های چسب به انتهای سبک‌تر تایر، می‌توانید از یک موتورسیکلت سواری بسیار پایدارتر و قابل کنترل‌تری لذت ببرید — تنها چیزی که برای شروع به آن نیاز دارید یک متعادل کننده ثابت است!

قسمت 1

قسمت 1 از 2:

راه اندازی متعادل کننده

1

چرخ را از موتورسیکلت بردارید. موتورسیکلت را با درگیر کردن پایه مرکزی ثابت نگه دارید. مهره های چرخ را با چرخاندن آنها در خلاف جهت عقربه های ساعت با آچار باز کنید. مهره ها را کنار بگذارید و چرخ را از موتور سیکلت بیرون بکشید.[1]

پایه مرکزی در زیر قسمت مرکزی موتور سیکلت قرار دارد. برای دستورالعمل های دقیق تر در مورد نحوه استفاده از آن، دفترچه راهنمای مالک را بخوانید.

2

یک متعادل کننده استاتیک را روی یک سطح صاف قرار دهید. متعادل کننده های استاتیک را می توان به صورت آنلاین یا در فروشگاه های لاستیک و موتور سیکلت با قیمت حدود 100 دلار آمریکا خریداری کرد. دستگاه را روی زمین یا روی میز قرار دهید. نقطه ای را انتخاب کنید که کاملاً یکنواخت و پایدار به نظر می رسد.[2]

متعادل کننده های پویا نیز موجود هستند. این دستگاه ها چرخ شما را به صورت الکترونیکی تست می کنند. آنها گران تر هستند و اغلب در تایرها و تعمیرگاه ها استفاده می شوند.

3

متعادل کننده را با یک سطح تست کنید. از هر سطحی از فروشگاه لوازم خانگی برای آزمایش یکنواختی متعادل کننده استفاده کنید. سطح را در بالای متعادل کننده قرار دهید و اگر در جای خود باقی نماند، آن را با چسب نواری به میله ببندید. اگر تعادل‌دهنده همسطح نیست، آن را به نقاط مختلف منتقل کنید تا زمانی که زمین یکدست پیدا کنید.[3]

سطح مغناطیسی بهترین گزینه شما است زیرا به نوار تعادل می چسبد.

4

چرخ را روی متعادل کننده بلغزانید. میله فلزی بالای متعادل کننده از 2 مخروط تشکیل شده است که به سمت داخل هستند. 1 عدد از مخروط ها را به طرف میله بکشید و خارج کنید. سپس، چرخ را روی میله بلغزانید و آستین محور را روی مخروط فشار دهید.[4]

5

مخروط متعادل کننده دیگر را در جای خود قرار دهید. مخروط را دوباره روی میله متعادل کننده بلغزانید. آن را به جلو فشار دهید تا در داخل آستین اکسل محکم شود. چرخ باید روی میله متمرکز شده و بین مخروط ها محکم شود.[5]

تا زمانی که مخروط‌ها در سوراخ‌های محور چرخ فرو رفته باشند، تایر بعداً در جای خود باقی می‌ماند.

6

لبه را با یک پاک کننده تماسی پاک کنید. یک بطری wd-40 یا پاک کننده دیگری را از یک فروشگاه لوازم خانگی، خودرو یا عمومی بردارید. یک پارچه تمیز را در محلول مرطوب کنید و از آن برای پاک کردن لبه استفاده کنید. هر گونه زباله ای که می تواند بر تست تعادل تاثیر بگذارد را حذف کنید. همیشه چرخ را تمیز کنید، زیرا زباله‌ها می‌توانند نتایج تست تعادل را منحرف کنند.[6]

اگرچه می توانید چرخ را در هر زمانی تمیز کنید، اما پس از قرار دادن آن روی بالانس راحت تر است. شما به راحتی می توانید به همه طرف برسید و چرخ قبل از آزمایش زباله های اضافی را جمع نمی کند.

زباله همچنین شامل وزن چرخ های قدیمی است. همیشه قبل از اینکه چرخ را متعادل کنید وزنه های قدیمی را بردارید.

همچنین می توانید از پاک کننده ناخن برای درمان زباله های سرسخت، از جمله باقی مانده چسب های وزنه های قدیمی استفاده کنید.

تبلیغات

قسمت 2

قسمت 2 از 2:

وزن چرخ عصر

1

لاستیک را به آرامی بچرخانید و صبر کنید تا متوقف شود. چرخ را بچرخانید تا 2 یا 3 بار بچرخد. اگر از نیروی بیش از حد استفاده می کنید، با انگشت خود لاستیک را لمس کنید تا سرعت آن کاهش یابد. وقتی نوبت به توقف کامل می رسد، سنگین ترین قسمت چرخ در پایین آن قرار می گیرد.[7]

2

پایین ترین قسمت چرخ را با نوار علامت بزنید. یک تکه کوچک نوار ماسک را جدا کنید. آن را در قسمت پایین لبه، درست در مرکز قرار دهید. آن را در جای خود محکم کنید تا پایین ترین نقطه چرخ را مشخص کنید.

شما همچنین می توانید این نقطه را با گچ مشخص کنید. این نقطه پایین را با کشیدن یک خط کوچک روی لاستیک علامت بزنید.

3

یک وزنه چرخ را به انتهای بالای رینگ بچسبانید. مقداری وزنه چرخ چسب را از لاستیک فروشی خریداری کنید. بالاترین نقطه چرخ، در مقابل نقطه ای که قبلاً علامت گذاری کرده اید، سبک ترین قسمت چرخ است. وزن را مستقیماً روی لبه قرار دهید. به جای جدا کردن قسمت پشتی، وزنه را با یک تکه نوار چسب محکم کنید.[8]

وزن چرخ ها معمولاً در اندازه های 5 گرم (0.18 اونس) و 10 گرم (0.35 اونس) هستند.

وزنه های چرخ غیرچسب دور پره ها پیچیده شده و با پیچ بسته می شوند. اینها کمتر در معرض شل شدن هستند، اما گرانتر هستند.

4

چرخ را بچرخانید تا دوباره بچرخد. به آرامی چرخ را بچرخانید تا جایی که نوار چسب و سمت وزن دار در سمت راست و چپ قرار گیرند. سپس چرخ را رها کنید و منتظر بمانید تا متوقف شود. سنگین ترین طرف یک بار دیگر به پایین خواهد آمد.

5

وزنه ها را اضافه و حذف کنید تا چرخ را متعادل کنید. به سبک ترین قسمت چرخ که همیشه در بالای آن قرار دارد وزنه اضافه کنید. اگر قسمت دارای وزنه دوباره در بالا باشد، به این معنی است که هنوز خیلی سبک است. اگر وزنه به پایین ختم شود، به این معنی است که خیلی سنگین است و باید وزن را از انتهای آن بردارید.[9]

در صورت لزوم چرخ را تمیز کنید تا هرگونه باقی مانده چسب از بین برود.

6

وقتی چرخ دیگر به خودی خود نمی چرخد، اضافه وزن را متوقف کنید. چرخ را با چرخاندن آن تست کنید تا دو طرف سنگین و سبک دوباره در سمت راست و چپ قرار گیرند. وقتی چرخ متعادل باشد، لاستیک حرکت نمی کند. سمت سنگین به پایین نمی افتد. چرخ را چند آزمایش اضافی انجام دهید تا مطمئن شوید که متعادل است.[10]

چرخ را با حرکت دادن انتهای نوار به نقاط مختلف و رها کردن چرخ تست کنید. همچنین چرخ را به آرامی بچرخانید تا 2 یا 3 بار بچرخد. سمت سنگین تر نباید به پایین برگردد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× ارتباط با شما