4سیستم اگزوزکلاسیک

ماشین و موتور سیکلت تعمیر و تعمیر
4 سیستم اگزوز کلاسیک 4 در 1
• توسط جان گلیمروین :منبع

اگزوز کلاسیک در حالی که موتور سیکلت های بزرگ ژاپنی در دهه 1970 تسلط خود را بر بازار آغاز کردند ، بسیاری از مغازه های تیونینگ و عملکرد تمرکز خود را از دوچرخه های انگلیسی به ماشین های جدید تغییر دادند.
برای تنظیم مغازه ها ، ماشین های اولیه ژاپنی یک هدیه بود. تنظیم آن آسان بود ، هندلینگ ضعیفی داشت و مشتریان مشتاق بودند کپی (و صداهای) بسیاری از اتومبیلرانی را که اکنون از آن استفاده می کنند کپی کنند.
از بین بسیاری از عناصر افزایش دهنده عملکرد که می توان برای دوچرخه های ژاپنی ساخت ، محبوبیت بیشتری نسبت به سیستم اگزوز 4 به 1 (که اولین بار توسط دیو دیگینز از شهرت درسدا ارائه شد ) محبوب نبوده است .
01 از 03
4 تا 1 سیستم اگزوز موتور سیکلت کلاسیک
به گفته دیگینز که وظیفه ساخت لاستیک برای واردکننده فرانسوی هوندا (Japauto) را داشت ، او مجموعه خاصی از لوله ها را برای تیم فرانسوی ساخت تا در مسابقه استقامت Bull d’Or از آنها استفاده کند. Diggins به درستی اعلام کرده بود که مدار فرانسوی یک موتورسیکلت را در خود جای می دهد که می تواند قبل از تماس با هر قطعه ای حداکثر خم شود ، حتی اگر این به معنای از دست دادن عملکرد از موتور باشد. (او اشاره كرد كه Factory Honda سیستم مشابهی را امتحان كرده و نتیجه گرفته است كه این سیستم كار نمی كند!).
درسدا هوندا ساخته شده از دگن موفق به کسب نقش سنتی پل طلا در سال 1972/3 شد.
همانطور که تیم های مسابقه بیشتری از سیستم های 4 به 1 استفاده می کردند ، خیابانی که خیابانی می خواستند تنظیماتی شبیه به ماشین هایشان داشته باشند ، در بسیاری از موارد به اندازه دوربین صدا هستند. طولی نکشید که اکثر ماشینهای 4 سیلندر ژاپنی دارای 4 تا 1 سیستم از تولیدکنندگان مختلف از جمله:
 یوشیمورا
 D و D
 SuperTrap
 ونس و هاینس
 دو برادر
در روزهای اولیه سیستم های اگزوز 4 تا 1 پس از فروش ، بسیاری از شرکت ها سیستمی را ارائه می دهند که قابل تحمل باشد. یعنی یک صدا خفه کن (و بعضی اوقات لوله هایی با تغییر سبک) برای بسیاری از مدل ها و مدل های مختلف ارائه می شود. نیازی به گفتن نیست که این سیستم ها روی برخی از دوچرخه ها به خوبی کار می کنند (تعداد زیادی از مشتریان ادعا می کنند که بهترین ها را دارند) اما در برخی دیگر ضعیف است. بعداً ، بسیاری از تولید کنندگان 4 تا 1 در یک مارک تخصص دارند – به عنوان مثال یوشیمورا با سوزوکی.
و در روزهای اولیه ، کشف اینکه کارتهای جت برای تغییر مکمل خصوصیات 4 به 1 مورد استفاده نیاز به تغییر داشتند ، غیرمعمول نبود. از دیدگاه کاملاً عملی ، سیستم های اولیه معمولاً فقط در محدوده های استاندارد مشخص عملکرد خوبی دارند (در مسابقات خوب نیست ، برای استفاده در خیابان چندان مناسب نیست ، اما زمین های بهتری را ارائه می دهند).
02 از 03
قوانین سختگیرانه تر
انصافاً از نظر تولیدکنندگان ، تیم های طراحی اگزوز با قوانین بسیار سختگیرانه تری روبرو شده اند که آنها را در اشکال مختلف دنبال می کنند – به دلیل بسیاری از کشورهایی که موتورهایشان به احتمال زیاد فروخته می شود. علاوه بر این ، انتظار می رفت که سیستم سهام در همه مناطق آب و هوایی با استفاده از تمام سوخت های سوارکارانی که دارای مهارت های مختلف هستند ، عملکرد خوبی داشته باشد.
امروزه بسیاری از چهار محبوب ترین تولید کننده سیستم هنوز سیستم هایی را برای موتورسیکلت های کلاسیک اولیه ژاپنی ارائه می دهند. همه سیستم ها در طول سال ها برای ارائه عملکرد بسیار بهتر از زمانی که برای اولین بار معرفی شده اند ، توسعه یافته اند. این امر مستقیماً به توسعه معیارهای دینامیکی بعدی مربوط می شود که صنعت عملکرد هنگام آزمایش سیستم های خود استفاده می کند.
برای موتورسواران کلاسیک که قصد خرید یک سیستم 4 به 1 را دارند ، بررسی بیشتر سیستم ها از تامین کنندگان عمده توصیه می شود – به ویژه آنهایی که آزمون زمان را تحمل کرده اند (به لیست بالا مراجعه کنید).
03 از 03
نصب پس از فروش 4 در 1
نصب سیستم اگزوز جدید تقریباً ساده است و فقط به چند ابزار دستی اساسی نیاز دارید. ترتیب نصب سیستم به شرح زیر است:
 از بین بردن سیستم اگزوز قدیمی (مراقب باشید که در داخل درگاه های باز آلودگی ایجاد نشود)
 از دستکش لاتکس استفاده کنید (می تواند اثر انگشت لوله های کروم را هنگام مونتاژ خراب کند
 طبق دستورالعمل های سازنده (در صورت وجود) ، سیستم جدید باید به راحتی در دوچرخه قرار گیرد
 پس از نصب نادرست تمام قطعات ، از سر تا پیچ و مهره های سرسیلندر ، کل سیستم را محکم کنید (با استفاده از آچار گشتاور صحیح)
 بعد از طی 100 مایل مجدداً همه سخت افزارها را دوباره بررسی کنید – فقط وقتی سیستم خنک شد تنش را بررسی کنید
 اگر دستورالعمل های سیستم به تغییر هواپیما نیاز دارد ، این کار باید همزمان با 4 به 1 انجام شود (بعضی از سیستم ها باعث کارکرد موتور می شوند که باعث آسیب جدی داخلی می شود)

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× ارتباط با شما