8مرحله تعویض لاستیک موتورسیکلت

• موتور سیکلت

• سرویس و تعمیرات موتور سیکلت
نحوه تعویض لاستیک موتور سیکلت

WikipediaHow Staftمنبع :
استفاده از تکنیک مناسب هنگام تعویض لاستیک موتورسیکلت ضروری است.

نصب لاستیک موتور سیکلت به طور نامناسب نه تنها می تواند به لاستیک یا موتورسیکلت آسیب برساند بلکه شما را در معرض خطر جدی تصادف قرار می دهد. اگر تکنیک مناسب را بدانید ، در وقت و هزینه خود صرفه جویی می کنید و همچنین ایمنی جاده را افزایش می دهید.


روش 1 از 2:
برداشتن لاستیک موتور سیکلت

1
قبل از شروع به برداشتن لاستیک موتور ، تمام مواد مورد نیاز را آماده کنید. اینها ابزارهای اساسی مورد نیاز برای تعویض لاستیک موتورسیکلت است که باید بتوانید از آنها در یک فروشگاه موتور سیکلت خریداری کنید.


• روان کننده سیلیکونی با اسپری (یا Windex)
• اتوی لاستیک
• ابزار تایر بریزر
• ابزار هسته سوپاپ
• مهره شکن (یا دو بست C)
• پمپ هوای فشرده
• محافظ لبه (اختیاری)

  1.  

2
با ابزار هسته سوپاپ اجازه دهید تمام هوا از تایر خارج شود. برای باز نگه داشتن شیر ، این ابزار یا بهم خورده یا به داخل آن پیچ می شود.

[1] نیروی هوای خارج شده معمولاً بسیار زیاد است ، بنابراین شما باید ابزار هسته سوپاپ را محکم نگه دارید.
• این باعث می شود تا تنش در لاستیک شل شود و کار با آن بسیار راحت تر می شود.

  1.  

3
با مداد خود یک تیر در لبه لبه بکشید تا بتوانید جهت چرخش چرخ را ببینید. اگر مطمئن نیستید لاستیک را به سمت موتور نگه دارید ، همانطور که آن را درآوردید.

به نحوه چرخش چرخ توجه کنید ، زیرا هنگام قرار دادن لاستیک بعدی این امر ضروری است.
• چرخ ها به سمت و سویی که دوچرخه می رود می چرخند .

  1.  

4
با استفاده از ابزار شکستن مهره ، مهره (لبه داخلی تایر) را از لبه جدا کنید. این یک ابزار فلزی است که می تواند بین لاستیک و لبه چرخ قرار گیرد. [2] هنگام شل شدن مهره صدای پاپ خواهید شنید. همچنان لاستیک را از دو لبه لبه جدا کنید.


• “مهره” لب خمیده تایر است که درست در جایی که لاستیک با لبه روبرو می شود می رود و آن را در جای خود نگه می دارد.
• اگر مهره بیرون نمی آید ، سعی کنید هوای بیشتری را از لاستیک خارج کنید.

  1.  

5
برای کمک به بیرون آمدن آن ، روان کننده سیلیکون را روی مهره تایر بپاشید. با این کار می توانید با وارد کردن اتوهای لاستیک به زیر مهره و کشیدن لاستیک از رینگ ، لاستیک را از رینگ لغزانید. هر دو طرف لاستیک را بردارید تا زمانی که لاستیک کاملاً لغزش کند.


• هر وقت مقداری از مهره تایر را در معرض دید قرار دادید ، به آن اسپری بدهید. از چسبیدن دوباره آن و جلوگیری از شروع کار جلوگیری می کند.
• همچنین می توانید از برخی Windex استفاده کنید.

  1.  

6
در روش دیگر ، از دو بست C برای بیرون آوردن مهره استفاده کنید. یک گیره بزرگ بردارید و آن را روی لاستیک قرار دهید ، درست قبل از اینکه لاستیک وارد لبه شود.

آن را محکم کنید تا خسته فشار بیاورد و مهره شروع به خم شدن کند. سپس یک گیره دیگر 6-8 “به کنار اولین اضافه کنید و دوباره تکرار کنید. هنگامی که هر دو روشن شدند ، آنها را به سمت لبه تایر بکشید تا مهره خارج شود.

ممکن است لازم باشد هر دو گیره را یک چهارم پایین حرکت دهید چرخ یا همینطور و یک بار دیگر تکرار کنید تا کل مهره خاموش شود.
• هنگام خرابی ، لاستیک باید دقیقاً خارج از لبه قرار بگیرد.

  1.  

7
از دو اهرم تایر استفاده کنید تا مهره را از بالا و لبه خارج کنید. اهرم های تایر زبانه های فلزی بلندی هستند. آنها را زیر مهره قرار می دهید ، به طوری که قسمت پشتی آن در مقابل لبه قرار بگیرد و سپس فشار دهید تا لاستیک به بالا بکشد.

این رینگ مانند یک تکیه گاه عمل می کند و به شما امکان می دهد لاستیک را از لبه بالا و بالا کنید. دور تایر را به صورت دایره ای حرکت دهید تا زمانی که لاستیک خاموش شود. [3]


• اگر مواظب نباشید ، ممکن است لبه شما را تراشه یا لقب دهد – برای محافظت در صورت نگرانی ، مقداری محافظ لبه ، قطعات کوچک کف که بین آهن تایر و لبه قرار دارد را بخرید. [4]

  1.  

8
مهره را بشکنید و لاستیک سمت دیگر را خارج کنید تا لبه آن خارج شود. روش را در سمت مخالف تکرار کنید تا چرخ کاملا خارج شود. از این طرف باید راحت تر باشد.
تبلیغات
روش 2 از 2:
نصب لاستیک موتور سیکلت

1
دیواره های داخلی تایر جدید را کاملاً چرب کنید. از اسپری روان کننده یا ویندکس خود استفاده کنید. در حالی که با لاستیک جدید کار می کنید ، مرتباً آن را سمپاشی کنید تا لیز شود و کار با آن راحت تر است. [5]

  1.  

2
لاستیک موتور جدید را قرار دهید تا جهت چرخش آن با جهتی که قبلاً روی لبه مشخص کرده اید مطابقت داشته باشد. روی لاستیک نیز یک نقطه قرمز وجود دارد که باید در کنار میل سوپاپ قرار گیرد. حتماً این نقطه و چرخش لاستیک را یادداشت کرده و تنظیم کنید

  1. یک طرف لاستیک را به رینگ وصل کنید و با استفاده از اتوهای تایر آن را گول بزنید. این بار دیواره لاستیک بین اتو تایر و لبه قرار می گیرد تا اتو تایر بتواند لاستیک را به داخل لبه فشار دهد.
  2. مهره تایر به عنوان تکیه گاه عمل می کند ، در حالی که از مرکز لاستیک دور می شوید تا مهره زیر لبه را راحت کنید. [6]
    • پس از ورود اولین بار در سمت دیگر ، این کار را تکرار کنید.

4
با استفاده از پمپ هوای فشرده مقداری هوا را به داخل تایر پمپ کنید ، اما آن را کاملاً باد نکنید. شما فقط می خواهید پمپ کنید تا زمانی که یک “پاپ” کوچک را بشنوید. این نشان می دهد که مهره ظاهر شده است.


• همچنین می توانید همزمان با پر شدن چکش ، یک چکش کوچک برداشته و به لاستیک اطراف مهره ضربه بزنید. این باعث می شود تا لاستیک ها در هنگام پر شدن کمی جابجا شوند و احتمال لغزیدن آن به داخل مهره را بیشتر می کند.

  1.  

5
اگر در حین باد کردن نتوانستید “پاپ” را بدست آورید ، مهره تایر را با استفاده از ابزار تایر Breezer ببندید. با استفاده از این ابزار می توانید مهره را فشار دهید و سپس چرخش چرخ را انجام دهید تا مهره از همه لبه ها وارد شود.


• اگر نمی توانید مهره را وارد کنید ، مدام پمپاژ نکنید. بگذارید کمی هوا خارج شود ، سپس دوباره پمپ کنید و از ابزار استفاده کنید.


• وقتی لاستیک کاملاً باد نشده باشد ، می توانید آن را کمی بی حرکت بچرخانید. اطمینان حاصل کنید که نقطه قرمز با میل سوپاپ متعادل است.

  1.  

6
مقداری گرد و غبار سرامیکی را درون لاستیک پمپ کنید. مقداری گرد و غبار سرامیک (ساخته شده برای لاستیک) را درون شیر تایر قرار دهید.

تایر را متعادل نگه می دارد و مقداری از وزن را مساوی می کند ، و متعادل کننده مشکلات است. این کار را قبل از دوباره روشن کردن سوپاپ انجام دهید.

  1.  

7
برای قرار دادن مجدد میل سوپاپ از یک ابزار ساقه سوپاپ استفاده کنید. دوباره آن را محکم کنید و مطمئن شوید که تکان نمی خورد.

  1.  

8
لاستیک جدید خود را به میزان فشار توصیه شده باد کنید. لاستیک را به حالت عادی پمپ کنید و سواری خوبی دارید!

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× ارتباط با شما