8راه برای تشخیص خرابی باتری موتورسیکلت

باتری موتورسیکلت
MotoFour
8راه برای تشخیص خرابی باتری

باتری را که تازه از بین رفته است و نیاز به شارژ مجدد دارد ، دنبال کنید ، ممکن است باتری موتور سیکلت شما خراب باشد ، یا ممکن است مشکل دیگری در جریان باشد.


علائم مختلفی وجود دارد که باتری موتور سیکلت مرده یا در حال مرگ است ، از عدم احتراق احتراق و عدم شارژ شدن باتری تا شارژ ، ترک خوردگی ، برآمدگی و تغییر رنگ در باتری و موارد دیگر.


برای بررسی اینکه آیا باتری از بین رفته است یا به سادگی به شارژ مجدد یا تمیز کردن ترمینال نیاز دارد ، باید یک بررسی دقیق انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم باتری مرده موتور سیکلت ، نحوه احیای مجدد آن و زمان فرا رسیدن زمان تهیه یک باتری جدید ، به مطالعه ادامه دهید.
8 نشانه باتری مرده موتور سیکلت

اگر در راه اندازی موتور سیکلت خود مشکلی دارید و فکر می کنید این مسئله مربوط به باتری است ، علائم مختلفی وجود دارد که می توانید به دنبال آنها باشید و شما را به آن سمت سوق دهد.


در اینجا چند مورد از علائم مختلفی وجود دارد که در صورت برخورد با باتری موتور سیکلت در حال مردن یا مرده می توانید مشاهده کنید:
• بدون احتراق: اگر باتری شما کاملاً از بین رفته باشد ، به هیچ وجه نمی توانید موتور سیکلت را راه اندازی کنید.

یک باتری بد یا تخت معمولاً اولین مجرم مظنون در این مورد است. با این وجود ، بسیاری از مشکلات دیگر موتورسیکلت نیز وجود دارد که می تواند باعث عدم شروع آن شود ، بنابراین در صورت بروز این علامت ، مهم است که قبل از اقدام به عیب یابی سایر مناطق دوچرخه ، باتری را بازرسی کرده و آن را رد کنید.


• شارژ نکردن: اگر باتری شما از بین می رود ، آن را دوباره شارژ می کنید و تقریباً بلافاصله قبل از متوقف شدن دوباره شارژ مجدد آن تمام می شود ، شما با یک باتری روبرو هستید که دیگر نمی تواند یک بار الکتریکی را نگه دارد.

این یک باتری است که نه تنها از بین رفته است. باتری بدی است با این حال ، سایر مشکلات موتور سیکلت می تواند منجر به عدم شارژ مانند دینام بد شود. بنابراین ، اگر باتری شما شارژ نمی شود ، ممکن است اصلاً باتری نباشد.


• درحال محو شدن بوق و چراغ های جلو: اگر باتری شما در حال از بین رفتن است اما هنوز کاملاً از بین نرفته است ، نشانه ای که ممکن است با آن روبرو شوید یا در بوق اضطراری یا چراغ های جلو و رادیو کمرنگ می شود.

اینها علائمی است که سیستم الکتریکی در حال شارژ شدن است و باتری در حال تخلیه است. باتری در این مرحله در حال از بین رفتن است و معمولاً می توان آن را دوباره شارژ کرد مگر اینکه قدیمی باشد ، خراب شود یا علائم مربوط به سیستم شارژ باشد ، مانند یک دینام خراب.


• قرائت بد ولت متر: اگر باتری خود را با یک مولتی متر یا ولت متر آزمایش می کنید و ولتاژ ندارد ، تبریک می گویم – باتری شما بد است. خواندن ولت متر می تواند ابزاری مفید در تعیین اینکه آیا باتری فقط صاف است و نیاز به شارژ مجدد دارد یا اینکه باتری کاملاً از بین رفته است و باید تعویض شود.


• ترمینال های باتری شکسته یا خورده: اگر شک دارید که باتری شما در انتهای طناب قرار دارد ، اولین شاخص های آسیب فیزیکی که باید به آنها نگاه کنید ، ترمینال های باتری هستند.

اگر پایانه های باتری موتورسیکلت به خوبی خورده نشده باشد ، این امر می تواند عملکرد صحیح باتری را نداشته باشد ، اما در صورت تمیز شدن ترمینال ها ، ممکن است دوباره کار کند. با این حال ، اگر ترمینال های باتری به هیچ وجه خراب شوند ، باتری احتمالاً فقط به تعویض نیاز دارد.


• ترک یا برآمدگی در محفظه: باتری متورم موتور سیکلت نشانگر تجمع گاز شیمیایی درون باتری است که به دلیل اکسیداسیون الکتروشیمیایی (خوردگی) است که در فضای داخلی باتری ایجاد می شود.

تورم خورده یا ترک خورده باتری موتور سیکلت معمولاً نشانگر بیش از حد شارژ شدن باتری است ، یا به دلیل خراب بودن خود باتری و یا شارژ بیش از حد سیستم شارژ است. در هر صورت ، هنگامی که باتری شروع به ترک یا برآمدگی می کند ، نان تست می شود.


• نشت: اگر باتری شما اسید باتری نشت می کند ، این نشانگر دیگری است که اکسیداسیون شدیدی در داخل باتری وجود دارد. هنگامی که باتری از این طریق تخلیه می شود ، دیگر رانندگی با آن ایمن نیست و باید تعویض شود. باتری ها همچنین می توانند در دمای زیر انجماد نشت کنند که به هر حال برای باتری های موتور مضر است.


• تغییر رنگ: تغییر رنگ باتری می تواند نتیجه لکه های داخل موتورسیکلت باشد ، اما می تواند نشان دهنده همان فرایندهای الکتروشیمیایی باشد که در صورت نشت یا برآمدگی باتری اتفاق می افتد. هرگونه تغییر رنگ در باتری موتور سیکلت باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا مشخص شود که آیا منبع آن قابل تشخیص است. اگر باتری شروع به تغییر رنگ کند ، احتمالاً روی آخرین پایه است و باید تعویض شود.


علائم باطری موتور سیکلت در حال مرگ یا مرده به دو دسته عمده تقسیم می شوند: علائمی که با بازرسی بدنی باتری مشاهده می کنید و علائمی که به عنوان یک موتورسوار تجربه می کنید (بدون شروع ، مشکلات شروع) بیشتر موتورسواران قبل از اینکه متوجه آسیب دیدگی جسمی شوند ،

متوجه مشکلات عملیاتی می شوند ، مگر اینکه زمانی که سوار نمی شوند ، برای بازرسی دوره ای موتورسیکلت خود نکته ای تعیین کنند. این بدان معناست که اکثر افراد تا زمانی که از قبل غیرفعال یا تقریباً غیرفعال نشده باشند ، متوجه وجود باتری در حال فوت یا مردن نمی شوند.


اگر از نظر شروع کار با مشکلات عملیاتی روبرو هستید ، مهم است که فوراً وضعیت فیزیکی باتری را متوقف کرده و بررسی کنید تا قبل از اقدام به عیب یابی سایر مناطق دوچرخه ، نشانه ای از خرابی یا مشکلات دیگر وجود داشته باشد. این می تواند در طولانی مدت در هزینه ها و مشکلات اضافی صرفه جویی کند.
آیا باتری موتور سیکلت شما صاف است یا فقط خراب است؟

وقتی متوجه شدید باتری شما در موتور سیکلت شما شارژ ندارد ، ممکن است از خود بپرسید که آیا باتری صاف است و می تواند دوباره شارژ شود یا اینکه فقط بد است.

این یک تمایز مهم است که باید انجام شود زیرا باتری های موتور سیکلت ارزان نیستند و اگر تمام کارهایی که انجام داده اید به طور تصادفی شارژدهی باتری فعلی شما نیست ، نیازی به نصب یک باتری جدید نیست.


ساده ترین راه برای تست صاف یا بد بودن باتری موتور سیکلت این است که:
• باتری را در برابر ولت متر آزمایش کنید


• باتری موتور سیکلت را به نمایندگی یا تعمیرگاه موتور سیکلت محلی خود برده و از آنها بخواهید آن را برای شما آزمایش کنند
در هر دو روش به شما نشان داده می شود که باتری شما چه میزان از انرژی را ترک کرده است و آیا می توان آن را پس انداز کرد یا خیر.


اگر فقط باتری خود را کم کرده اید ، قرار دادن باتری روی یک شارژر باید به اندازه کافی خوب باشد تا موتور سیکلت شما سرعت بیشتری بگیرد تا زمانی که آن را با صاف کار نکردن از بین نبردید. اما اگر باتری شما هنگام آزمایش از شارژر شارژ نمی گیرد ، این بدان معناست که رسماً انجام شده است و شما باید یک شارژ جدید برای خود پیدا کنید.

چگونه می توان باتری موتورسیکلت را از نظر آسیب و کمبود ولتاژ بررسی کرد

بنابراین سوار موتور سیکلت شدی و شروع نمی شود. اولین کاری که باید انجام دهید (پس از بررسی برای اطمینان از داشتن بنزین) بررسی باتری موتور سیکلت است تا ببینید آیا می توانید منبع مشکل را تعیین کنید.


نه بار از ده ، اگر مشکلی در شروع کار با موتور سیکلت یا هر موتور وسیله نقلیه دیگری دارید ، باتری باید اولین چیزی باشد که در هنگام عیب یابی مشکل به آن نگاه می کنید. این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که با آن روبرو خواهید شد زیرا قرار نیست این مشکلات به مدت نامحدود دوام داشته باشند.
در اینجا چگونگی انجام بازرسی بدنی از باتری موتور سیکلت خود آورده شده است:


• ابتدا باید باتری موتورسیکلت خود را پیدا کنید. در بیشتر دوچرخه ها ، باتری در زیر صندلی دوچرخه قرار دارد ، به این معنی که برای دسترسی به آن باید صندلی را بلند کنید. برای موتورسیکلت هایی که باتری در مکانی متفاوت قرار گرفته است ، با کتابچه راهنمای مالک خود مشورت کنید تا باتری را مشخص کرده و محل آن را تعیین کنید.


• باتری موتور سیکلت را بردارید. قبل از انجام این کار ، مطمئن شوید که چیزی در محل فوری شما وجود ندارد که بتواند خطری ایجاد کند ، مانند مایعات قابل اشتعال یا شعله باز. گیره ها یا بندهای ذخیره سازی را که باتری موتور سیکلت را در جای خود نگه داشته است ، از حالت کلیپ جدا کنید.


• ابتدا ترمینال منفی باتری موتور سیکلت را باز یا باز کنید. سپس با باز کردن پیچ ترمینال مثبت دنبال کنید. در این مرحله ، باتری موتور سیکلت باید از اجزای داخلی موتورسیکلت آزاد و پاک باشد و شما بتوانید آن را به راحتی جدا کنید.


• باتری را از نظر آسیب فیزیکی بررسی کنید. این شامل هرگونه برآمدگی ، ترک ، خوردگی ، تغییر رنگ یا نشت است. به خصوص از نظر خوردگی در اطراف ترمینال های باتری بررسی کنید ، زیرا این منطقه می تواند به طور قابل توجهی بر توانایی شروع موتورسیکلت تأثیر بگذارد.


• در صورت مشاهده آسیب فیزیکی ، باتری را تعویض کنید. حتی اگر عمر باتری هنوز کمی باقی مانده باشد ، هر نوع آسیب فیزیکی علامت این است که باتری تقریباً از بین رفته است. اگر در هنگام نشت یا برآمدگی زیاد آن را شارژ کنید ، ممکن است منفجر شود. (منبع: انجمن های هارلی دیویدسون )


• در صورت عدم آسیب فیزیکی ، ولتاژ باتری را تست کنید. این کار را می توان با ولت متر اتومبیل یا مولتی متر انجام داد. اگر قرائت روی ولت متر یا مولتی متر نشان می دهد که ولتاژ خیلی کم است تا باتری بتواند شارژ را روشن کند ، باتری از بین رفته است. باید آن را روی یک شارژر قرار دهید تا ببینید آیا دوباره قابل احیا است.


• اگر باتری صاف است ، آن را شارژ کنید. تنها راه واقعی برای تعیین اینکه آیا باتری موتور سیکلت شارژ می شود شارژ مجدد آن است. باتری موتور سیکلت را روی شارژر باتری بگذارید و بگذارید تا آخر شارژ شود. اگر باتری از شارژ شدن امتناع کند یا شارژ خیلی سریع بسوزد ، این مسئله در خود باتری وجود دارد و نیاز به تعویض دارد.


• اگر باتری خوب به نظر می رسد و شارژ می شود ، مشکل شما باتری نیست. اگر باتری را کاملاً آزمایش کرده اید و همه چیز به درستی کار می کند ، پس به دنبال یک مسئله مکانیکی متفاوت در دوچرخه هستید.


• هنگام تعویض باتری ، حتماً تمام اتصالات را در ترمینال باتری و سایر نقاط سیستم احتراق محکم کنید. حتی اگر باتری خوب باشد ، اتصال ضعیف می تواند از پریدن باتری از دوچرخه جلوگیری کند. اطمینان از اینکه همه سیم کشی ها محکم و محکم است و از بریدگی و بریدگی های احتمالی دور است ، ایده خوبی برای انجام هر زمان بازرسی از موتور سیکلت است.


بازرسی از باتری موتور سیکلت خود به راحتی کافی انجام می شود که برای کشیدن آن نیازی به مکانیک موتور سیکلت ندارید. با این حال ، اگر کار با باتری موتورسیکلت شخصی خود راحت نیستید و مشکوک به مسئله ای هستید ، از ارجاع آن به متخصصان نترسید.


چگونه می توان بین یک باتری مرده و یک دینام مرده تشخیص داد
یک راه آسان برای موتورسواران وجود دارد که می توانند باتری موتور سیکلت خود را از دست بدهند یا اینکه در واقع در سیستم اشتعال یا شارژ خود مانند یک دینام معیوب مشکلی دارند.


• اگر موتور سیکلت شما با لنگ زدن شروع به کار نمی کند ، اما می توانید سریع آن را شروع کنید ، باید به دینام نگاه کنید ، نه باتری.
• اگر حتی قادر به شروع یک شروع پرش با دوچرخه خود نیستید ، به احتمال زیاد مقصر خود باتری است.


اگر با دینام خود مشکلی دارید ، مهم نیست که شارژ باتری شما چقدر است. دینام در حین کار موتور سیکلت آن را تخلیه خواهد کرد. بنابراین ، حتی اگر با یک باتری پر از خانه بیرون بروید ، اگر دوچرخه را در یک پمپ بنزین متوقف کنید و برای شروع آن بیرون بروید ، بعید است که اگر دینام شل و بدی داشته باشید ، دوچرخه شروع شود.


آسان نیست که بخواهید یک دینام بد را آزمایش کنید یا بدون کمی زمینه مکانیکی آن را تعویض کنید ، بنابراین اگر به جای باتری خراب به یک دینام بد مشکوک هستید ، بهتر است دوچرخه خود را توسط یک تکنسین موتورسیکلت بررسی کنید. آنها نه تنها می توانند زمان آسان تری را برای شناسایی و تشخیص مشکل داشته باشند ، بلکه احتمال آسیب بیشتر در روند تلاش برای رفع آن نیز بسیار کمتر است.


مشکل دیگری که ممکن است به غیر از دینام با آن روبرو باشید رگولاتور موتور سیکلت است. این جز component تضمین می کند که موتور سیکلت می تواند از سیستم شارژ یک بار الکتریکی دریافت کند. با یک رگولاتور خراب ، باتری نمی تواند به درستی کار کند.
نحوه شارژ باتری موتور سیکلت مرده
تصویر توسط StockSnap از Pixabay


اگر باتری موتور سیکلت شما کاملاً صاف است ، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید آن را دوباره شارژ کنید. ساده ترین راه برای شارژ مجدد آن خرید شارژر باتری موتور سیکلت یا شارژر قطره چکان است. قرار دادن باتری موتور سیکلت روی یک شارژر باید فقط در عرض چند ساعت به برق کامل برگردد. (منبع: It Still Runs )


با این حال ، اگر به دلیل روشن بودن چراغ های جلو یا موارد دیگر ، به اتمام کار باتری موتور سیکلت خود مشکوک هستید ، همچنین این گزینه را دارید که موتور را روشن کنید تا روشن شود. هنگامی که موتورسیکلت در حال کار است ، اگر آن را رها یا رانده کنید ، روند رانندگی آن باید باتری را شارژ کند.

هرچند مراقب باشید. چند بار شارژ باتری می تواند طول عمر باتری را کوتاه کرده و شما را مجبور کند زودتر از آنچه که دوست داشتید به دنبال تعویض باشید.
اگر خود را بدون شارژر باتری می یابید ، در اینجا چند مرحله سریع برای پرش از موتور سیکلت هنگام باتری ضعیف آورده شده است:


• با باتری ماشین از موتور پرش نکنید. اگر در جایی گیر افتاده باشید ممکن است مجبور شوید اما ایده خوبی نیست. دلیل آن این است که باتری های اتومبیل دارای آمپراژ بسیار بالاتری نسبت به باتری های موتور سیکلت هستند و این شارژ می تواند به طور مداوم به خمیر موتورسیکلت شما آسیب برساند (و همچنین باتری ماشین).

درعوض ، موتورسیکلت خود را با استفاده از یک موتور سیکلت دیگر یا یک جعبه پرش قابل حمل از هوا دور کنید.
• اگر از موتور سیکلت دیگری برای شروع دوچرخه خود استفاده می کنید ، مطمئن شوید که هر دو دوچرخه خاموش هستند. ترمینال های باتری را برای هر دوچرخه پیدا کنید.


• گیره کابل بلوز مثبت (باید دسته های قرمز رنگ داشته باشد) را به ترمینال مثبت باتری خاموش وصل کنید. ترمینال باتری مثبت روی باتری موتور سیکلت معمولاً با کدگذاری رنگ قرمز یا برچسب POS / + نشان داده می شود.


• گیره کابل جامپر مثبت دیگر را به ترمینال مثبت باتری موتور سیکلت در حال کار وصل کنید.
• گیره کابل بلوز منفی (باید دارای دسته های سیاه رنگ باشد) را به ترمینال منفی باتری موتور سیکلت در حال کار وصل کنید


• گیره منفی باقیمانده را به یک سطح فلزی برهنه روی دوچرخه مرده وصل کنید. این به عنوان زمین شما عمل می کند و از آسیب احتمالی باتری یا سایر اجزای الکتریکی موتور سیکلت از قوس الکتریکی جلوگیری می کند.


• موتور سیکلت را فعال کنید و اجازه دهید چند دقیقه کار کند. این اطمینان می دهد که باتری دوچرخه خوب و کاملاً کارآمد است زیرا هنگام استفاده از آن برای شروع ، آن را تحت فشار قرار می دهید.


• موتور سیکلت مرده را راه اندازی کنید. اگر باتری فقط صاف است و از بین نرفته است ، این امر باعث می شود موتور سیکلت غیرقابل استفاده باشد.

هنگامی که موتور سیکلت مرده زنده شد ، اجازه دهید نیم ساعت خوب کار کند. به شما این امکان را می دهد که دینام دوچرخه باتری را تا تمام توان شارژ کند. پس از اطمینان از ادامه کار موتور سیکلت با باتری ضعیف ، کابل های بلوز را جدا کرده و دوچرخه ها را دوباره جمع کنید.


اگر از دوچرخه خود بیرون بیایید و آن را برای یک چرخش کوتاه در محله بیرون بیاورید ، ایده خوبی است ، اما نه آنقدر که اگر موتور دوچرخه متوقف شود یا بمیرد ، نمی توانید از آن کمک بگیرید. راه اندازی موتورسیکلت به شارژ کامل باتری کمک می کند.


چه عواملی باعث از بین رفتن باتری موتورسیکلت می شود؟
شرایط مختلفی می تواند منجر به مرگ باتری موتور سیکلت شود و بسیاری از آنها شامل عدم نگهداری یا غفلت می شوند.
در اینجا چند دلیل وجود دارد که ممکن است باتری موتور سیکلت غیرفعال شود:


• سن: باتری ها منابع مصرفی هستند ، بنابراین یک باتری موتور سیکلت – مهم نیست که چقدر قدرتمند یا گران باشد – برای همیشه ماندگار نشده است. با پیری باتری ، توانایی شارژ کافی کافی تا حدی دارد که دیگر نتواند دوچرخه را راه اندازی کند.


• باتری خاموش بود: این اتفاق می افتد اگر کسی چراغهای جلو یا سایر اجزای الکتریکی خود را روی موتور سیکلت که از موتور برق دوچرخه در حال کار نیست ، بگذارد. بدون استفاده از دینام برای شارژ مجدد باتری موتور سیکلت ، این کار ظرف چند ساعت باتری را خالی می کند.


• نقص در باتری: اگر باتری در اثر غفلت یا صرفاً استفاده منظم از کار بیفتد ، می تواند بیش از حد شارژ شود ، که به نوبه خود می تواند باعث ایجاد اکسیداسیون الکتروشیمیایی شود. در نهایت ، این باعث می شود که باتری کار نکند.
• شارژ بیش از حد: دینام یا تنظیم کننده ای که به درستی کار نمی کند ، به طور بالقوه می تواند یک باتری موتور سیکلت را ضربه بزند ، همچنین می تواند از روی موتور سیکلت روی ماشین یا کامیون پرش کند.


هنگامی که باتری توانایی شارژدهی خود را از دست می دهد یا علائمی از سایش فیزیکی قابل مشاهده را نشان می دهد ، بهتر است شروع به جستجوی جایگزین کنید.


لوازم جانبی برای نگهداری باتری موتور سیکلت
برای جلوگیری از از بین رفتن باتری موتور سیکلت یا احیای آن پس از آن ، چند وسیله جانبی مفید وجود دارد که می توانید در اطراف گاراژ یا کارگاه خود نگه دارید که می تواند زندگی شما را به میزان قابل توجهی آسان کند.


در اینجا چند مورد ضروری را که می خواهید در اطراف خود داشته باشید آورده اید تا مطمئن شوید در صورت لزوم می توانید دوچرخه خود را شروع کنید:


• شارژر باتری: یک شارژر باتری برای موتور سیکلت شما سرمایه خوبی است زیرا هنگامی که به طور فعال سوار دوچرخه نیستید مکانی برای شارژ باتری به شما می دهد و همچنین یک روش عالی برای آزمایش اینکه آیا باتری شما هنوز می تواند شارژ داشته باشد در خانه بدون اینکه مجبور شوید آن را به تعمیرگاه بکشید.
• قابل حمل پرش جعبه: پرش جعبه یک ژنراتور الکتریکی که به عنوان وسیله ای برای پرش از یک ماشین یا موتور سیکلت زمانی که هیچ وسایل نقلیه عملکرد دیگر وجود دارد

در اطراف برای انجام آن و یا زمانی که می خواهید به پرش کردن یک موتور سیکلت بدون نیاز به خطر عمل می کند آسیب رساندن به سیستم های الکتریکی موتور سیکلت (که همیشه با یک پرش سنتی مواجه است).


• کابل های جهنده: به غیر از جعبه جهش ، دستی نگه داشتن مجموعه ای از کابل های جهنده فقط ایده خوبی نیست که بتوانید در صورت لزوم از باتری موتور سیکلت خود بپرید.

همچنین به این معنی است که کابل های بلوز دراز کشیده اید و در صورت نیاز شخص دیگری به آنها قرض می کنید. آنها همیشه در موارد اضطراری مفید هستند.
اگر این لوازم جانبی پشتیبان را دارید ، حتی اگر باتری را صاف کار کنید ، باید بتوانید موتور سیکلت خود را روشن کنید.


دوام باتری موتور سیکلت چقدر است؟
چه مدت دوام یک باتری موتور سیکلت قبل از شروع از بین رفتن به دلایل طبیعی است از یک سوارکار به یک دیگر. هنوز هم ، تولید کنندگان به طور کلی موافقند که 48 ماه متوسط عمر باتری موتور سیکلت است. (منبع: کروزر )


با این حال ، باتری ای که به درستی نگهداری نشود ممکن است فقط نیمی از عمر آن را بدست آورد ، در حالی که یک باتری موتور سیکلت که کودک است می تواند به راحتی 12-24 ماه دیگر را شارژ کند.
همه اینها به تعمیر و نگهداری مناسب برمی گردد. در اینجا برخی از اقدامات وجود دارد که می تواند باعث شود باتری موتور سیکلت با سرعت بیشتری از بین برود:


• باتری را در دمای زیر انجماد بگذارید
• فقط برای مسافت کوتاه از موتور سیکلت استفاده کنید و هرگز اجازه شارژ کامل باتری را ندهید
• ترک موتور سیکلت برای چند هفته یا چند بار در یک زمان
• تلاش برای استفاده بیش از حد از لوازم جانبی الکتریکی ثانویه از موتور سیکلت


تمام اقدامات فوق می تواند باعث شود که باتری موتور سیکلت خیلی سریعتر از آنچه که لازم است فرسوده شود. با این حال ، برخی از اقدامات می تواند به باتری موتور سیکلت شما بیش از حد متوسط کمک کند.
در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید به افزایش عمر کاری آن کمک کنید:


• با تمیز کردن منظم درهای باتری ، از خوردگی در امان بمانید
• سطح الکترولیت را در باتری های معمولی بررسی کرده و در صورت لزوم با آب مقطر خاموش کنید (وقتی قسمت بالای باتری در معرض هوا قرار گرفت)
• با رانندگی منظم با موتور سیکلت یا سرمایه گذاری در شارژر باتری ، باتری را شارژ کنید


مانند باتری های اتومبیل ، بسیاری از باتری های موتور سیکلت با گارانتی ارائه می شوند ، بنابراین اگر فکر می کنید که باتری شما زودتر از بین رفته است ، حتماً آن را به فروشنده ای که از آن خریداری کرده اید با رسید دریافت کنید. حتی اگر یک یا دو سال گذشته باشد ، باز هم ممکن است بتوانید حداقل باتری خود را تحت پوشش هزینه های جدید قرار دهید. (منبع: Weibull )


هیچ باتری موتور سیکلت برای همیشه دوام نمی آورد ، اما فقط با کمی تعمیر و نگهداری و آینده نگری می توانید مطمئن شوید که قبل از استفاده از آن بیشترین بهره را می گیرید.
تعمیر و نگهداری باتری برای موتور سیکلت مهم است

پیگیری ولتاژ باتری موتور سیکلت و اطمینان از مراقبت از آن به گونه ای که در صورت نیاز به درستی کار کند جز an لاینفک موتور سیکلت است. هیچ چیز بدتر از گرفتار شدن نیست و هیچ کاری سریعتر از شارژ باتری این کار را نمی کند.


اطمینان از خوب بودن وضعیت باتری شما نیز اولین قدم در رفع مشکلات شدیدتر با دوچرخه است ، بنابراین اگر تازه شروع به کار با دوچرخه برای خود کرده اید ، مکان بسیار خوبی برای شروع است.

http://www.tamircarmotor.ir

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× ارتباط با شما